РАБОТНАТА СИЛА В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО – ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА НА РЕФОРМАТА

Автори

Ключови думи
-

Резюме
Изследването на управленските, финансовите и социално-икономическите проблеми на формирането и развитието на работната сила в здравеопазването е необходимо за диагностициране състоянието на системата и разработването на механизми, способстващи тяхното решаване.

Сериозните нерешени проблеми, стоящи пред българското здравеопазване, могат да намерят решение чрез изработване на научно обосновани и адекватни на съвременните изисквания методики за управление на ресурсния потенциал, които да са съобразени с националните приоритети от Здравната стратегия на Република България.

Един от основните приоритети в областта на управлението на работната сила в здравеопазването е създаването на макети от показатели, които да взаимодействат помежду си по подобие на балансираните системи от показатели. Тези макети ще захранват информационния входа на система за управление. Те могат да спомогнат за усъвършенстване на Националната здравна карта и на другите нормативни документи в тази област.

JEL Класификатор: -
Кодове на научна квалификация: -
Страници: 52
Цена: 3 Точки

Още статии от този брой

  • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД ИНОВАЦИОННАТА АКТИВНОСТ В СЕЛСКИЯ ТУРИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ

    Селският туризъм има значим принос за икономическия растеж на България. Той представлява една от най-добрите възможности за създаване на доходи и заетост в селските райони на страната, отличаващи се с различна степен на развитие. Икономическият напредък на туризма, обаче не може да се приема за даденост. Обект на настоящата разработка са ...

  • АНАЛИЗ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРЕДПОЧИТАНИЯ С ИЗРАЗЕНИ ИЗБОРНИ МЕТОДИ

    Анализът на изборното поведение на потребителите на пазара е фундаментална тема в маркетинговите изследвания. За съжаление обаче, въпреки богатата палитра от инструменти за изучаване на потребителските предпочитания, в научната литература все още липсва зряла методология за анализ на изборни данни с лонгитюден произход. В настоящото изследване се ...

  • ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ФОРМИРАНЕ НА АГРОТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТ В БЪЛГАРИЯ

    Туристическият продукт е условно наименование на комплекс от туристически услуги, предлагани под обща цена. Продуктът „селски туризъм” включва създаването на пакети от услуги, системи за резервации и мониторинг, насочени към определени целеви групи. Формирането и развитието на агротуристически пазар в България изисква обединяването на обектите, ...